شبکه های اجتماعی

چگونه زنان در حال ساختن یک اقتصاد خالق فراگیرتر هستند

یادداشت نویسنده: دیدگاه‌های این مقاله از فصل دوم، قسمت ششم #CreatorTeaTalk—The Tea On Women In The Creator Economy که توسط Sprout Social حمایت می‌شود، استخراج شده است.

چه در راه‌اندازی برندها و انجمن‌های آنلاین خودمان و چه در پشت صحنه برای مشارکت با سازندگان و تأثیرگذاران، زنان در شکل‌دهی اقتصاد خلاق فراگیرتر پیشرو هستند. با ایجاد فرصت‌هایی برای خود و دیگر کارآفرینان خلاق – یا «آفرینندگان خلاق» – در حال ساختن فضایی منصفانه و سودآور هستیم.

با وجود تسلط ما بر تولید محتوا و مکالمه اینفلوئنسر مارکتینگ، مردان هنوز در مورد درآمد حاصل از کسب و کارشان از زنان برتری کسب می کنند. بر اساس ConvertKit، 35٪ از مردان بیش از 100،000 دلار از کسب و کار خود درآمد دارند در حالی که 19٪ از زنان. علاوه بر این، مردان دو برابر بیشتر از 150000 دلار درآمد دارند. شکاف آشکار دستمزد و چالش‌های دیگر بحثی را در مورد اینکه چگونه می‌توانیم بهتر از زنان حمایت کنیم که راه خود را در اقتصاد خلاق ایجاد کنند، مطرح می‌کند.

برای فهمیدن این موضوع، با پنج زن در این فضا صحبت کردم که مسیرهای خود را می‌کشند و به زنان دیگر نیز قدرت می‌دهند تا همین کار را انجام دهند.

اقتصاد خالق دروازه ورود به کارآفرینی است

برای بسیاری از خلاقان زن (به ویژه ژنرال Z)، راه اندازی یک کسب و کار فرصتی است تا دوباره تصور کنند که کار چگونه به نظر می رسد و چه احساسی دارد. همانطور که نگرش فرهنگی نسبت به 9 به 5 سنتی به سمت میل به کار مستقل و از راه دور تغییر کرده است، خلاقان بیشتری به دنبال فرصت هایی هستند که این سبک زندگی را به واقعیت تبدیل کند. بر اساس مطالعه Morning Consult، بیش از 50 درصد از افراد Gen Z مایل به شغلی به عنوان تأثیرگذار (یا خالق) هستند و آن را یک انتخاب شغلی قابل احترام می دانند. به بیان ساده، اقتصاد خلاق به زنان اجازه می دهد تا کیف های ما را ایمن کنند.

کیانا اسمیت برونتو، بنیانگذار شورای اینفلوئنسر آمریکا، یک سازمان غیرانتفاعی ایجاد کرده است که خالقان زن را برای موفقیت کارآفرینی از طریق مربیگری، توسعه کسب‌وکارهای کوچک، منابع آموزشی و جامعه آماده می‌کند.

من شورای اینفلوئنسر آمریکا را برای حمایت از زنان خالق راه اندازی کردم. وقتی به زنانی فکر می‌کنم که کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنند، اینفلوئنسر مارکتینگ به نظر می‌رسد که نقش بزرگی در کارآفرینی دارد. در طول همه‌گیری، دیدیم که چگونه برندها نمی‌توانند با بسیاری از شرکت‌های تولید کار کنند، بنابراین به سازندگان روی آوردند. اکنون، چه تمام وقت باشند و چه پاره وقت، ما شاهد تغییر و تعریف مجدد زنان از آینده کار هستیم.»

در حالی که افراد بیشتری تأثیرگذاری، ایجاد و کارآفرینی را به عنوان گزینه‌های شغلی مناسب می‌دانند، انگ‌ها در مورد نقش تأثیرگذار همچنان ممکن است باعث تردید افراد شود.

تیفانی هاردین، مدیرعامل گروه خلاق گیلد، یک شرکت بازاریابی تأثیرگذار با خدمات کامل، برنده جوایز، می‌گوید که در حالی که چنین بوده است، دیدگاه و صدای یک اینفلوئنسر زن همچنان اهمیت دارد، زیرا ارزش مالی برای کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورد که سایر اینفلوئنسرها ممکن است. قادر به تکرار نیست.

اینفلوئنسر مارکتینگ، در هسته خود، در مورد اعتماد است. در آن زمان، مردم وبلاگ نویسان مادر را جدی نمی گرفتند. هنوز هم شرکت هایی که بودند [partnering with] مامان وبلاگ نویسان برای فعال کردن و بسیج آن دسته از زنان پول زیادی دریافت می کردند زیرا به آنها اعتماد داشتند. [by their communities]. ما حتی اکنون آن را با شوق جام استنلی می بینیم. بین زنان درگیر رابطه مستقیم وجود دارد [in influencer marketing] و سود.”

البته، هر چه بیشتر زنان وارد دوران خلاقیت خود می‌شوند، فرصت‌های کسب درآمد به یک اولویت تبدیل می‌شوند، چه از طریق حمایت مالی، ارائه محصول و خدمات، تجارت الکترونیک یا موارد دیگر. زنان با دانستن این جریان‌های درآمدی برای موفقیت کسب‌وکارشان ضروری هستند، زنان از بازاریابان و برندها می‌خواهند تا تعصبات جنسیتی را به چالش بکشند، فرصت‌های برابر را ترویج کنند و از جبران منصفانه برای همه سازندگان – صرف نظر از جنسیت – اطمینان حاصل کنند.

شکاف دستمزد یک مسئله سیستماتیک است

شکاف دستمزد – و تأثیر آن بر زنان در محیط کار و فراتر از آن – به موضوعی برای گفتگو در بین صنایع تبدیل شده است. هنگامی که زنان در مقایسه با همتایان مرد خود به طور عادلانه برای کار خلاقانه خود ارزش قائل نمی شوند یا به آنها پاداش داده نمی شود، تبعیض جنسیتی سیستماتیک را تداوم می بخشد. در حالی که زنان اکثریت اقتصاد خلاق و فضای بازاریابی تأثیرگذار را تشکیل می‌دهند، نابرابری‌های اقتصادی همچنان ثبات مالی و پیشرفت مشاغل خلاق را برای زنان دشوار می‌سازد.

برای جورجینا والن، کارشناس و مشاور اینفلوئنسر مارکتینگ، آموزش اولیه کلید کاهش شکاف دستمزد است.

“این شبیه به مسائل دیگر در جهان و [the US] به خصوص. این یک مسئله سیستماتیک است که از زمانی شروع می شود که ما در مدرسه بسیار جوان هستیم یا زمانی که راهنمایی شغلی به ما داده می شود. سپس تمام مسیر را طی می کند [the workplace] در استخدام، ترفیع، یا اینکه چگونه در هنگام مذاکره از ما برداشت می شود. تا زمانی که این سیستم ها شکسته و بازسازی نشوند، ما فقط شاهد تغییرات تدریجی خواهیم بود.”

یک پست اینستاگرامی از هشتگ به من پرداخت کن که توضیح می دهد سازندگان باید منتظر دریافت مجوز برای دریافت دستمزد کار خود نباشند.

جورجینا و بسیاری از زنان دیگر در این فضا احساس می‌کنند که گفتگوهای بیشتری در مورد شکاف دستمزد برای ایجاد فضای شفاف در اقتصاد مبتکر مورد نیاز است. با این حال، مسئولیت شفافیت پرداخت بیش از سازندگان و تأثیرگذاران است. همچنین مسئولیت افرادی است که با آنها شریک می شوند. کریستینا لی، مدیر رسانه های اجتماعی در OpenPhone، تجربه دست اولی داشته است.

همیشه به زنان و دختران آموزش داده شده است که خود را به گونه ای دوست داشتنی نشان دهند، در حالی که پسران و مردان جسارت دارند. [because] آنها ساخته شده اند تا آنچه را که می خواهند بخواهند، و در ذهن خود فکر می کنند، “این چیزی است که من سزاوار آن هستم.” من دیده‌ام که چگونه وقتی از زنان نرخ‌هایشان را می‌پرسید، آنها همیشه کمتر از مردان درخواست می‌کنند. اگر در سمت برند کار می کنید، دقت لازم را انجام دهید و به یک دختر کمک کنید. به او بگویید چه چیزی می تواند بسازد.»

شفافیت پرداخت در سرتاسر اقتصاد خالق، خواه طرفدار خلاق باشید یا طرف برند، به زنان این امکان را می‌دهد که از خودشان دفاع کنند تا بتوانند غرامت و فرصت‌هایی را که شایسته آن هستند دریافت کنند. اینگونه است که ما صنعتی ایجاد می کنیم که برای همه عادلانه باشد.

حمایت و اجتماع منجر به برابری می شود

در حالی که گفتگوهای بیشتر پیرامون شکاف دستمزد و شفافیت پرداخت، بسیاری از چالش‌های ما را در اقتصاد مبتدیان آشکار می‌کند، ما باید از خود دفاع کنیم و با اطمینان به دنبال چیزهایی باشیم که می‌خواهیم – یا، به قول من، ایستادن. در تجارت

برایان فلمینگ، بازاریاب برند و خالق پادکست ساخت برند، احساس می‌کند مستقیم است و دانستن اینکه چه ارزشی به ارمغان می‌آورید بهترین رویکرد برای به دست آوردن فرصت‌هایی است که می‌خواهید.

ما مجبور نیستیم منتظر باشیم تا کسی ما را ببیند. ما باید در درخواست نرخ های بالاتر اطمینان بیشتری داشته باشیم. این چیزی است که من هنگام تلاش برای مذاکره روی آن کار کرده‌ام – آمدن به میز، دانستن آنچه ارائه می‌دهم و دانستن نحوه برقراری ارتباط با آن. من از زبان پرکننده یا چیزهایی استفاده نمی‌کنم که آن را برای دوست‌داشتن پایین بیاورند.»

با پیشرفت بیشتر زنان در اقتصاد خالق، تعداد فزاینده ای از ابزارها و جوامع برای کمک به آنها در ایجاد کسب و کارهای موفق و پایدار وجود دارد. هنگامی که از آنها پرسیده شد که کدام پلتفرم‌ها و ابزارهای سازنده یا تأثیرگذار را برای افرادی که خواهان منابعی در زمینه شفافیت پرداخت، تعیین نرخ، مذاکره، بازاریابی و برند هستند، توصیه می‌کنند، این خانم‌ها به مارک‌های زیر اشاره کردند:

خوب خوب. من خودم آخرین مورد را آنجا گذاشتم، اما این مقاله در مورد کنترل روایت شماست. واقعیت این است که اقتصاد خالق فرصت‌هایی برای زنانی است که می‌خواهند کارآفرینی باشند و برندهایی را که می‌خواهند توسعه دهند، بسازند.

به عنوان فردی که خودش این کار را انجام داده است، دریافته‌ام که استفاده از جامعه‌ام، حمایت از تغییر در صنعت، و حمایت از زنان دیگر بخشی از جنبش عدالت اجتماعی مهم‌تر است. چیزی که برابری و انصاف را برای همه افراد بدون در نظر گرفتن جنسیت تقویت می کند.

همانطور که شوهر بیانسه یک بار گفت: “هیچکس وقتی خانواده با هم اختلاف دارند برنده نمی شود.” برای اینکه همه ما برنده شویم، به زنان نیاز داریم که برنده شوند.

می خواهید عمیق تر حفاری کنید؟ درباره اینکه چرا تنوع در بازاریابی و رسانه های اجتماعی غیرقابل مذاکره است، بیشتر بخوانید.

Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا