شبکه های اجتماعی

گزارش عملکرد پست: برندهایی که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را با هدف ایجاد می کنند

زمان نسخه دیگری از گزارش عملکرد پست (PPR) فرا رسیده است، مجموعه‌ای که در آن پست‌ها و کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی را به نمایش می‌گذاریم که الهام‌بخش ما هستند و بررسی می‌کنیم که چه چیزی آنها را تا این حد نابغه می‌کند. ما نشان می‌دهیم که چگونه نام تجاری شما می‌تواند از این مثال‌ها برای ایجاد ایده‌های توقف پیمایش شما استفاده کند—در حالی که بودجه خود را به حداکثر می‌رسانید و کارهای بیشتری را با کمتر انجام می‌دهید.

در این ماه، ما شیفته برندهایی هستیم که از هوش مصنوعی برای تقویت حضور اجتماعی خود استفاده می کنند. صادقانه، کاربران رسانه های اجتماعی هنوز تا حد زیادی در مورد احساسشان نسبت به برندهایی که در تولید محتوای هوش مصنوعی فعالیت می کنند، اختلاف نظر دارند. بر اساس نظرسنجی Sprout Pulse Q1 2024، 38٪ از مصرف کنندگان بیشتر به برندی علاقه مند هستند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در شبکه های اجتماعی منتشر می کند، در حالی که 39٪ دیگر می گویند که احتمال کمتری برای مشارکت دارند. بیش از یک سوم (36٪) می گویند که حتی نمی توانند یک پست ساخته شده با هوش مصنوعی را ببینند.

علیرغم ماهیت قطبی کننده محتوای هوش مصنوعی، برخی از برندها در حال یافتن راهی برای کاهش پچ پچ منفی و استفاده از هوش مصنوعی به نفع خود هستند. از سرعت بخشیدن به تولید محتوا گرفته تا تمایل به هوسبازی و ایجاد واضح پست های آنها انسانی تر. بیایید به فهرست برندهای خود بپردازیم که تعادل درستی را بین انسان و ماشین ساخته شده برقرار می‌کنند، و می‌توانید از آن‌ها برای پیروی از آنها استفاده کنید.

ESPN: متن jersey-verse

ESPN، شرکت پرکار اخبار ورزشی، از هوش مصنوعی برای تولید محتوایی استفاده می‌کند که ورزشکاران را با پیراهن‌های جایگزین تصور می‌کند. چه برای به تصویر کشیدن آنچه ممکن بود اگر یک ورزشکار برای تیم دیگری بازی می کرد، چه برای به اشتراک گذاشتن اولین نگاه به بازیکنی که معامله شده است.

ESPN می تواند با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی فتوشاپ به این اثر دست یابد، مانند این ویدیو که سازنده @tysonbennett_ نشان می دهد.

پست‌های متن‌های پیراهن جایگزین هزاران نظر و صدها هزار لایک جمع می‌کنند. بسیاری از نظرات طرفدارانی هستند که نظرات تند خود را در مورد پیش‌نویس‌ها، معاملات و تصمیم‌های شغلی بیان می‌کنند – ثابت می‌کنند چرا این محتوا یک تولیدکننده تعامل برای ESPN است.

بدون هوش مصنوعی، تیم‌های اجتماعی یا خلاق ESPN باید ساعت‌ها را صرف ویرایش عکس‌ها کنند که مانع از توانایی آن‌ها در ارسال سریع اخبار فوری درباره آخرین معاملات و امضاها می‌شود. اما فتوشاپ امکان ساخت این تصاویر را تنها در چند دقیقه فراهم می‌کند و به منبع بی‌پایانی از محتوای تعویض لباس‌های سریع تولید می‌شود.

پست‌های شروع مکالمه ESPN به آنها کمک می‌کند تا در صفحات اصلی کاربران قرار بگیرند و تعامل آنها را افزایش دهند. برای مثال، این پست با حضور کیتلین کلارک بیش از 318000 لایک و تقریبا 2000 نظر در کمتر از 24 ساعت ایجاد کرد.

بازی: استفاده از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر قالب‌سازی شده باعث می‌شود تا تولید محتوا سریع انجام شود، در وقت تیم شما صرفه‌جویی شود و به برند شما کمک کند تا در ذهن خود باقی بماند.

کثیف شوید: اینفلوئنسر واقعی در برابر ربات هوش مصنوعی او

بر اساس نظرسنجی از 2000 مصرف کننده Sprout که در فوریه 2024 انجام شد، 37٪ از مصرف کنندگان می گویند که به احتمال زیاد به مارک هایی که از تأثیرگذاران هوش مصنوعی استفاده می کنند علاقه مند هستند و این میزان در بین Gen Z به 46٪ افزایش می یابد.

اما اینفلوئنسر هوش مصنوعی دقیقاً چیست؟ در برخی موارد، این برندی است که از یک “شخص” کاملاً تولید شده توسط هوش مصنوعی به عنوان آواتار حساب استفاده می کند. بسیاری از این «اینفلوئنسرها» زنان چشم نوازی هستند. برخی از آنها آنقدر واقع بینانه هستند که کاربران وارد DM خود می شوند تا تاریخ را از آنها بپرسند. اما این فرمول (ربات زیبا + محصول = آگاهی از برند) در حال تبدیل شدن به یک ترانه آنلاین است.

دیگر تأثیرگذاران هوش مصنوعی، تصاویر و ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی از سازندگانی هستند که شباهت‌های خود را به برندها می‌فروشند تا در محتوای محصولات خود استفاده کنند. مانند زمانی که برند بهداشت شخصی Get Dirty ویدیویی را سفارش داد:

تصویری از یک پست در X که شامل یک ویدیوی تولید شده توسط هوش مصنوعی برای برند GetDirty است.  در کپشن، شرکتی که در پشت این ویدیو قرار دارد، نحوه ایجاد آن را توضیح می‌دهد.

پست در نهایت ویروسی شد و بخش نظرات پر از هیجان، تردید و نگرانی بود. این برند با استخدام آریل، تأثیرگذار انسانی که از تصویر او استفاده کردند، برای بازی در یک سریال محتوا در کنار خودش یا او پاسخ داد. خود هوش مصنوعی به این معنا که.

تصویری از یک ویدیوی TikTok از برند Get Dirty از یک تأثیرگذار تولید شده توسط هوش مصنوعی در کنار همتای انسانی خود.

تصویری از یک ویدیوی TikTok از Get Dirty که در آن یک تأثیرگذار انسانی با ربات هوش مصنوعی خود برخورد می کند.

Get Dirty ثابت کرد که تأثیرگذاران انسان و هوش مصنوعی می توانند با هم در هماهنگی زندگی کنند و این برای برند آنها نتیجه داد. پست اولیه ویروسی 250000 بازدید در X (توئیتر سابق) داشت و همکاری بعدی آنها با آریل منجر به بازتاب این داستان توسط رسانه‌های خبری بزرگی مانند AdAge شد و در نتیجه توجه زیادی برای برند نسبتاً ناشناخته جلب شد.

بازی: کنار گذاشتن اینفلوئنسرهای انسانی منحصراً برای اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی نتیجه معکوس خواهد داشت. اما با کار با سازندگان و تأثیرگذاران انسانی بر روی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، می‌توانید مخاطبان را مجذوب خود کنید و تعامل را تقویت کنید، نه اینکه آنها را در یک سوراخ خرگوش دیستوپیایی فرو ببرید.

متا: AI-dorable

متا روی آینده ای مبتنی بر هوش مصنوعی شرط بندی می کند. این برند به تازگی نسل بعدی زیرساخت هوش مصنوعی خود را معرفی کرده است و متا AI، آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را تبلیغ می کند. در حالی که بیشتر مکالمات پیرامون هوش مصنوعی جدی است (به دلایل خوب)، متا از محتوای سبک برای شکستن یخ استفاده می کند.

متا مکالمات هوش مصنوعی را به گونه‌ای آغاز می‌کند که در فضای اجتماعی قابل دسترس و آشنا باشد: محتوای گربه‌های زیبا.

مانند این گردآوری از تصاویر الهام گرفته از ابر.

تصویری از چرخ فلک اینستاگرام ایجاد شده توسط برند متا که دارای تصاویر ابری زیبای تولید شده توسط هوش مصنوعی است.  تصویر روی جلد یک گربه ابری کرکی است.

نظرات در مورد پست از «می‌خواهم روی مبل بنشینم با بچه گربه‌ام در حال خوردن یک کلوکی ابری» گرفته تا فراخوان‌ها برای جشنواره هوش مصنوعی خالق متا.

سایر محتوای متا هوش مصنوعی دارای پرتره و عکسبرداری از حیوانات خانگی هستند – یادگار روزهای گذشته رسانه های اجتماعی – با پیچ و تاب مدرن.

بر اساس داده‌های Sprout Listening از ۱۲ مارس تا ۱۱ آوریل ۲۰۲۴، ارتقای هوش مصنوعی متا به این برند و آزمایشگاه هوش مصنوعی آن کمک کرده است تا ۱۰ میلیون بار روی X داشته باشند.

بازی: هوش مصنوعی یک موضوع پیچیده و اغلب تفرقه انگیز است. با این حال، این بخش مرکزی از ذات فرهنگی باقی می ماند و تنها در حرکت رو به جلو مرتبط تر می شود. به جای اینکه از آن دوری کنید، با تکیه دادن به متا به روشی که احساس آشنا و سرگرم کننده می کند، از متا سرنخ بگیرید. شفافیت (یعنی برچسب زدن به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به این صورت) به شما کمک می کند اعتماد را در حال حاضر و در آینده حفظ کنید.

Dove: در یک ماموریت ضد هوش مصنوعی

20 سال پیش، برند مراقبت شخصی Dove از کمپین Real Beauty خود رونمایی کرد. به مناسبت این سالگرد، این برند با اتخاذ موضع در برابر تعصب در تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی، ماموریت خود برای #KeepBeautyReal را دو چندان می کند.

یک حلقه اینستاگرام ایجاد شده توسط برند Dove که انتظارات زیبایی غیر واقعی از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را توضیح می دهد.  در عنوان، این شرکت متعهد شده است که هرگز از هوش مصنوعی برای تحریف تبلیغات خود استفاده نکند.

در جدیدترین ویدیوی آنها، یک ابزار هوش مصنوعی مولد درخواست می‌شود تا تصویری از یک زن زیبا خلق کند و به‌طور عجیبی یک زن کلیشه‌ای بی عیب و نقص را بیرون می‌دهد. اما پس از آن، “در کمپین زیبایی واقعی Dove” به دستور اضافه می شود – که تعریف “زن زیبا” را گسترش می دهد تا شامل سنین، پیشینه ها، نژادها و تجربیات مختلف شود.

در پایان این ویدیو، این برند متعهد شد که هرگز از هوش مصنوعی برای ایجاد یا تحریف محتوای افراد استفاده نکند، و تکرار کرد که زیبایی واقعی بهتر از هر چیزی است که یک کامپیوتر می تواند ایجاد کند.

تنها در چند ساعت، این ویدیو هزاران لایک، صدها نظر ایجاد کرد و توسط خبرگزاری هایی مانند TODAY و Fox Business انتخاب شد. این کمپین باعث آگاهی از برند و دسترسی به نسل جدید شد، در حالی که ترس به موقع بسیاری از مردم در مورد محتوای هوش مصنوعی را در بر می گرفت.

بازی: هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند برای تجزیه و تحلیل داده ها، مراقبت از مشتری و بهینه سازی گردش کار است. اما همچنین می تواند به طور ناخواسته استانداردها و انتظارات زیبایی غیر واقعی ایجاد کند. هنگام ایجاد محتوای هوش مصنوعی، پیامدهای اخلاقی کاری که انجام می‌دهید را به خاطر بسپارید و هنگام گفتن داستان نام تجاری خود، از هوش مصنوعی متفکرانه استفاده کنید.

کانون توجه هوش مصنوعی: هنر آلبوم کابوی کارتر

آخرین آلبوم بیانسه که ژانر را به چالش می کشد، کابوی کارتر، در پایان ماه مارس عرضه شد. طبق داده‌های شنیداری Sprout از 12 مارس تا 11 آوریل 2024، سروصدای آلبوم از 12.2 میلیارد برداشت، 16 میلیون تعامل و 2 میلیون مکالمه منحصربه‌فرد فراتر رفت. اگرچه نقطه عطف فرهنگ تعریف‌کننده‌تر از فعال‌سازی برند است، اما این کاهش چشمگیر رابطه شگفت‌انگیزی دارد. به هوش مصنوعی که بازاریابان می توانند از آن بیاموزند.

عکاس پشت جلد نمادین آلبوم از هوش مصنوعی برای الهام بخشیدن به تصویر استفاده کرده است. بر اساس مصاحبه ای با AfroTech، عکاس بلر کالدول می گوید که از ابزارهای داستان سرایی هوش مصنوعی برای ایجاد تابلوهای خلقی استفاده می کند که جوهر عکس های او را به تصویر می کشد و به تکمیل دید هنری او کمک می کند. در این مصاحبه، او همچنین اهمیت عکاسان انسانی را دو چندان کرد و پیشنهاد کرد که هوش مصنوعی باید بیشتر دستیار مجازی باشد تا خالق.

بازی: هوش مصنوعی می‌تواند در تولید ایده‌های محتوا و نهایی کردن چشم‌انداز شما، شریک مبارزه مفیدی باشد. این می تواند به شما کمک کند تا ایده های عالی را به سطح بعدی ببرید و به شما امکان می دهد زمان بیشتری را برای ایجاد خود کار اختصاص دهید.

انقلاب هوش مصنوعی برند اینجاست: انسان ها باید در راس کار باشند

این نسخه این ماه PPR را به پایان می رساند. ماه آینده، ما در حال بررسی مارک‌هایی هستیم که از رویدادهای محلی برای تقویت خط لوله محتوای خود استفاده می‌کنند. در عین حال، هنگام آزمایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، این نکات را به خاطر بسپارید:

نکات مهم گزارش عملکرد

  • هوش مصنوعی نباید جایگزین انسان شود. این باید گردش کار شما را کارآمدتر کند و به شما زمان بیشتری برای کار روی ابتکارات استراتژیک بدهد.
  • کار کردن در کنار اینفلوئنسرها و سازندگان بر روی محتوای تولید شده با هوش مصنوعی برند شما، محصول نهایی جالب تری ایجاد می کند.
  • نشان دادن نحوه عملکرد هوش مصنوعی به دنبال کنندگان خود، این رمز و راز را از بین نمی برد. در واقع می تواند فتنه آنها را افزایش دهد و اعتماد آنها را جلب کند.

 

به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی اجتماعی خود هستید؟ راهنمای ما برای هوش مصنوعی محاوره‌ای و اینکه چگونه می‌تواند تاثیر مثبتی بر تجربه مشتری داشته باشد را بخوانید.

و اگر پست اجتماعی یا کمپینی را می بینید که شایسته برجسته شدن است، ما را تگ کنید @sproutsocial و از #PostPerformanceReport استفاده کنید تا ایده شما در مقاله بعدی گنجانده شود.

پست گزارش عملکرد پست: برندهایی که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را با هدف ایجاد می کنند اولین بار در Sprout Social ظاهر شد.

Source link

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا