ویژگی های کانال تلگرامی حرفه ای

  • شروع کننده موضوع Farzad
  • تاریخ شروع
افزایش فالوور اینستاگرام

Farzad

Member
چگونه یک کانال تلگرام‌ حرفه‌ای و باکیفیت داشته باشیم؟

برای اینکه بتوانید کانال تلگرامی خوبی داشته باشید باید چند نکته را درنظر داشته باشید :

هفت نکته ساده برای داشتن کانالی با کیفیت در تلگرام:

۱. برای جذب مخاطب به تبادل لینک با هر کانال غیر مرتبط و مبتذلی تن ندهیم ،بهتر است در هفته یک نفر عضو ثابت و ماندگار به کانال ما اضافه شود تا اینکه در یک روز صد نفر به کانال بپیوندد و در پایان هفته همۀ آن‌ها کانال را ترک کنند یا زحمت باز کردن کانال را به خودشان ندهند!

۲. اگر قرار است صرفاً یک ماشین «کپی‌پیست» باشید و هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن ندارید. از راه‌اندازی کانال صرف‌نظر کنید، کانال تلگرام را باید جایی مناسب و عالی برای تقویت «عضلات تولید محتوا» در نظر گرفت.

۳. آگهی ممنوع! قرار نیست از تلگرام صرفاً برای هدایت مخاطب به سایتمان استفاده کنیم.
وقتی روی کانال، فقط به انتشار لینک مطالب سایتم اکتفا می‌کنم، حس بدی به من دست می‌دهد، به گمانم باید حداقل هفتاد درصد از محتوای ما به‌طور کامل روی کانال منتشر شود و بیست تا سی درصد را به انتشار لینک‌ها اختصاص بدهیم. درباره انتشار آگهی این نسبت باید نود به ده باشد.

۴. تمرینی برای ایجاز
این شاید مهم‌ترین نکته برای تولید محتوا در تلگرام باشد. باید تا جایی که می‌توانیم کوتاه و موجز بنویسیم. ایجاز یعنی توجه و احترام به مخاطب ، مخاطب تلگرام حوصلۀ خواندن چیزهای بلند را ندارد!
درست است که تلگرام مثل توییتر محدودیت ۱۴۰ کاراکتری ندارد، ولی به نظرم باید برای خودمان چنین محدودیت‌هایی را برای کانالمان در نظر بگیریم.

۵. از انتشار فایل صوتی نترسید.
مخاطب تلگرام پادکست گوش کردن را دوست دارد، ولی اگر سرماخورده‌اید یا تازه از خواب بیدار شده‌اید و صدایتان گرفته از ضبط فایل صوتی خودداری کنید!
انتشار پادکست آن‌قدر مفید و ارزش‌آفرین است که می‌ارزد به خاطر آن به کلاس فن بیان بروید و یک میکروفن درست‌ودرمان برای خودتان بخرید.

۶. از عکس‌های درجه‌یک و باکیفیت استفاده کنید، سعی کنید کانال شما هویت و سبک بصری خودش را داشته باشد.
سایت‌های مانند pixabay.com عکس‌هایی باکیفیتی را با کپی‌رایت آزاد منتشر می‌کنند و منبع خوبی برای تولیدکننده‌‌های محتوا در تلگرام هستند.

۷. هدف شما از راه‌اندازی کانال تلگرام چیست؟
اهدافی مثل کسب درآمد، شبکه‌سازی، آموزش، توسعۀ برند، تبلیغات و… می‌توانند اهداف اصلی شما برای ساختن کانال در تلگرام باشند.
ولی اگر می‌خواهید دوام بیاورید و مؤثر باشید اولین هدفتان، قبل از همۀ هدف‌هایی که در بالا ذکر شد، ارزش‌آفرینی و کمک کردن به دیگران باشد. سعی کنید تا جایی که می‌توانید برای اعضای کانالتان مفید باشید.

111.jpg
 
بالا