آشنایی با مزیت های سئو و کاربرد آن برای سایت

  • شروع کننده موضوع Farzad
  • تاریخ شروع
افزایش فالوور اینستاگرام

Farzad

Member
در صورتی که شما یک وب سایت دارید و در دنیای مجازی و اینترنت فعالیت می کنید، بدون شک بارها و بارها نام سئو را شنیده اید. سئو همان بهینه سازی وب سایت است که باعث می شود سایت در نتایج جست و جو در جایگاه مناسب و بالایی قرار بگیرد. اما سئو دقیقا چیست و چه کاربردی برای سایت شما دارد؟ با ما همراه شوید تا پاسخ این سوالات را به صورت جامع و با زبانی ساده و قابل فهم در اختیار شما قرار دهیم.

سئو چیست؟
کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی موتور جست و جو است. در واقع SEO سایت شما را برای پیدا شدن در موتورهای جست و جو بهینه سازی می کند. اقدامات سئو شامل موارد و فاکتورهای مختلفی است که در مقاله دیگری به طور کامل به آن پرداخته ایم. در حالت کلی هر کاری شما یا سئوکار برای بالا بردن جایگاه سایت در تمامی موتورهای جست و جو انجام می دهد، جز سئو آن محسوب خواهد شد.

در کنار مفهوم سئو به این نکته نیز توجه داشته باشید که الگوریتم های مورد استفاده موتورهای جست و جو برای رتبه بندی سایت ها همواره در حال تغییر است. از این رو شما نیز باید بتوانید به طور مستمر اطلاعات خود را در این زمینه به روز کرده و متناسب با آن ها اقدامات لازم را انجام دهید.

نکته دوم آن که تصور نکنید که SEO کاری است که تنها یک بار آن را انجام داده و یا انجام آن را به یک متخصص می سپارید و تمام! خیر برای آن که بتوانید جایگاه مناسبی برای سایت خود پیدا کنید، باید اقدامات و کارهای مورد نظر را به صورت پیوسته و همیشگی انجام دهید.

سئو چه کاربردهایی برای سایت دارد؟
کاربردهای SEO برای سایت بسیار متنوع است که ممکن است با بسیاری از آن ها آشنا باشید. در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

راهنمای کاربران به سایت
همانطور که در بالا نیز اشاره شد، SEO سایت شما را برای موتورهای جست و جو بهینه سازی می کند. اما این جمله دقیقا به چه معنا است؟ تصور کنید در یک بازار بسیار بزرگ هر بخش از بازار مربوط به خرید و فروش یک کالای مخصوص است. در صورتی که این بازار دارای یک راهنما باشد، افراد به سرعت به قسمت های مورد نظر خود مراجعه کرده و آن را زودتر پیدا می کنند. سئو نیز برای کاربران اینترنتی همین کار را انجام می دهد. در واقع زمانی که یک کاربر یک کلمه کلیدی مخصوص را در موتورهای جست و جو سرچ می کند، در واقع مانند همان مشتری است که به دنبال خرید یک محصول خاص در بازاری با میلیون ها مغازه است. در صورتی که کلمه کلیدی جست و جو شده با وب سایت شما تناسب داشته باشد و شما محتوای مربوط به آن داشته باشید، موتور جست و جو کاربران سایت شما را در نتایج جست و جو نمایش خواهند داد.

رسیدن به اهداف کاری
سئو به شما کمک می کند که به اهداف کاری خود برسید. فرقی نمی کند که شما یک وب سایت شرکتی، فروشگاهیف شخصی و یا خدماتی داشته باشید. در هر حالت SEO می تواند شما را چند قدم به رسیدن به اهداف خود نزدیک کند. برای یک سایت فروشگاهی میزان فروش را برای شما چند برابر خواهد کرد. برای یک سایت شرکتی و خدماتی شما را به افراد مرتبط به شما وصل خواهد کرد. برای تمامی سایت ها باعث می شود که فاکتورهایی مانند رتبه الکسا و یا رتبه آتوریتی بهبود پیدا کند.

تبلیغاتی رایگان و بسیار گسترده
کاربرد دیگر SEO سایت، بازاریابی گسترده بدون پرداخت هزینه است. همانطور که می دانید تبلیغات و بازاریابی مناسب یکی از مهم ترین ارکان موفقیت هر کسب و کار است. شما باید بتوانید به شکل مناسبی خدمات و محصولات خود را به مخاطبان خود معرفی کرده و آن ها را به مشتریان خود تبدیل کنید. هزینه بسیاری از این تبلیغات بسیار بالا است و برخی توانایی پرداخت آن را ندارند. سئو سایت به کمک موتورهای جست و جو به شما این امکان را می دهد که یک بازاریابی گسترده و عالی و بدون هیچ هزینه داشته باشید. در واقع در صورتی که شما تمامی فاکتورهای مورد نظر SEO را رعایت کنید، موتورهای جست و جو سایت شما را در نتایج اول خود به کاربران نشان خواند داد. در این صورت کاربران تنها با یک کلیک ساده وارد سایت شما شده و با خدمات و محصولات شما آشنا خواهند شد.

برند سازی
در صورتی که در کسب و کار خود به دنبال برند سازی هستید، خدمات سئو می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای شما باشد. این مساله می تواند تعداد مشتریان و مخاطبان شما را بسیار توسعه داده و شما را به تمامی افراد بدون محدودیت جغرافیایی معرفی کند. با SEO می توانید به راحتی برند سازی کرده و بین المللی فعالیت کنید.

افزایش ترافیک و بازدید
از دیگر کاربردهای SEO برای هر سایت افزایش ترافیک و بازدید است. جالب است بدانید که افزایش ترافیک همانند یک گردونه و به صورت تصادعی برای بهبود سایت شما عمل می کند. چطور؟ در صورتی که سایت شما در نتایج اولیه جست و جو نمایش داده شود، افراد بیشتری وارد سایت شما شده و ترافیک و بازدید آن بالا می رود. میزان ترافیک یک فاکتور مهم برای رتبه بندی سایت ها از نظر موتورهای جست و جو است. در نتیجه سایت شما رتبه بالاتری دریافت کرده و مجددا جایگاه آن ارتقا پیدا می کند. در صورتی که اصول سئو را به صورت همیشگی و مناسب در سایت خود انجام دهید، همواره در این چرخه در حال پیشرفت و تغییر خواهید بود.
 
بالا