دلایلی که موجب کند شدن ویندوز می شود

  • شروع کننده موضوع Farzad
  • تاریخ شروع
افزایش فالوور اینستاگرام

Farzad

Member
کدام نرم افزارها سرعت ویندوز را کاهش می دهند؟
وقتی که ویندوز را نصب می‌کنیم، کار کردن با آن بسیار لذت بخش است. سرعت بالای آن یکی از مهم‌ترین دلایلی است که این روزهای اولیه استفاده را بسیار دوست داریم. اما به مرور زمان و با نصب برنامه‌های مختلف، سرعت ویندوز کاهش پیدا می‌کند. لود اولیه بیش از چندین دقیقه طول خواهد کشید و برنامه‌های مختلف به سختی باز می‎شوند. برخی از نرم‌افزارها علت اصلی این کندی هستند. با این نوشته از پی‌سی مگ همراه باشید تا با تعدادی از این برنامه‌ها آشنا شویم.

111.jpg

نرم‌افزارهای خانواده‌ی آفیس
با این که آفیس از محصولات مایکروسافت است و انتظار می‌رود که بیشترین سازگاری را با این سیستم عامل داشته باشد، با این حال آن‌ها می‌توانند باعث کندی سیستم شما شوند. آفیش بخش قابل توجهی از هارد شما را به خود اختصاص می‎دهند و در نهایت باعث می‎شوند که سیستم شما بسیار سخت‌تر کار کند. پیشنهاد می‌کنیم حین نصب آفیس آن را سفارشی سازی کرده و فقط برنامه‌های مورد نیاز خود مانند ورد و پاورپوینت را نصب کنیم. سایر برنامه‌های این خانواده مانند اکسس، اکسل، اوت لوک و ... ممکن است هیچ وقت به کار شما نیایند و بیهوده فضایی از هارد را به خود اختصاص دهند.

نرم‌افزارهای خانواده ادوبی
ادوبی یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های نرم‌افزاری در سراسر جهان است. تقریبا همه‌ی ما یک نرم افزار از این خانواده را روی سیستم‌های خود داریم. برنامه‌هایی مانند فلش، اکروبات، فتوشاپ و ... متعلق به ادوبی هستند. با این حال با نصب این برنامه‌ها حجم قابل توجهی از هارد شما گرفته شده و تعداد زیادی فایل و فولدر به سیستم شما افزوده خواهد شد. این برنامه‌ها عموما سنگین هستند و به مرور زمان باعث کند شدن سیستم شما خواهند شد. برای مرور فایل‌های pdf می‌توانید از مرورگر استفاده کنید و اگر کارهای حرفه‌ای با فتوشاپ انجام نمی‌دهید می‌توانید از نسخه‌های آنلاین آن استفاده کنید.

آنتی ویروس‌ها
آنتی ویروس‌ها از همان قدیم به عنوان کند کننده‌ی سیستم شناخته می‎‌شدند. آن‌ها به محض این که سیستم را روشن می‌کنید، شروع به کار کردن می‌کنند و این رفتار هم کاملا طبیعی است چرا که می‌خواهند سیستم را از ویروس‌ها و سایر بدافزارها پاک کنند. آن‌ها همیشه در حال اسکن سیستم و به روز رسانی پایگاه‌های داده‌ی خود هستند. اگر به سایت‌های غیرامن سر نمی‌زنید و فلش‌های ناشناخته‌ای را به سیستم خود وصل نمی‌کنید، بهتر است که از آنتی ویروس استفاده نکنید.

نرم‌افزارهای به اشتراک گذاری فایل‌ها
این نرم‌افزارها برای اشتراک فایل به صورت نقطه به نقطه استفاده می‎شود و می‌توان محتوای مورد نظر را بدون وابستگی به یک محل خاص دانلود کرد. معروف‌ترین آن‌ها برنامه‌ی تورنت است که طرفداران بسیاری هم دارد. تقریبا تمام کاربران حرفه‌ای ویندوز با این برنامه آشنایی دارند و از آن استفاده می‌کنند. این برنامه عملکرد ساده‌ای دارد اما می‌تواند باعث سنگین شدن سیستم شما شود چرا که شما هم به یکی از آن نقاط تبدیل شده‌اید.

نرم‌افزارهای چت آنلاین
با این که این روزها دیگر کمتر کسی اقدام به استفاده از این نرم‌افزارها نمی‌کند، اما به هر حال وجود آن‌ها در سیستم باعث خواهد شد که ویندوزتان کند شود. با این که این برنامه‌ها عموما حجم بسیار کمی دارند اما از آنجایی که به محض لود سیستم عامل، اجرا می‎شوند در نتیجه منجر به کند شدن سیستم شما خواهند شد. علت این امر این است که چت آنلاین نیاز دارد تا بداند که شما آنلاین هستید یا خیر. به همین دلیل است که منجر به کاهش سرعت ویندوز خواهند شد. از جمله برنامه‌های کنند کننده‌ی ویندوز می‌توان به AOL Instant Messenger ، Windows Live Messenger و ... اشاره کرد اما این روزها دیگر کسی از این نرم‌افزارها استفاده نمی‌کند بلکه از اسکایپ و دیسکارد استفاده می‌شود. بهتر است که برای جلوگیری از کاهش سرعت سیستم، راه‌اندازی خودکار آن‌ها بعد از بوت سیستم را غیرفعال کنید.


با این که این برنامه‌ها از جمله مهم‌ترین نرم‌‍افزارهای کند کننده‌ی ویندوز هستند با این حال در بسیاری از مواقع نیاز داریم که آن‌ها را روی سیستم خود داشته باشیم. در این گونه موارد بهتر است که راه‌اندازی خودکار آن‌ها را غیر فعال کرده و فقط در صورت نیاز آن‌ها را اجرا کنیم.
 
بالا