آموزش میزان مصرف اینترنت در ویندوز10

  • شروع کننده موضوع Farzad
  • تاریخ شروع
افزایش فالوور اینستاگرام

Farzad

Member
دو روش برای بررسی میزان استفاده شبکه در ویندوز ۱۰ وجود دارد ، اما ما یکی از روشها را ترجیح می دهیم. ما دو روش را توضیح می دهیم تا روشن شود چرا یکی از آنها بهتر است.


روش اول ، استفاده از Task Manager در ویندوز است. برای مشاهده میزان استفاده شبکه از طریق Task Manager به Task Manager از طریق میانبر صفحه کلید (CTRL+ SHIFT+ ESC) یا تایپ task manager در جعبه جستجوی Start (منوی شروع) بروید.
در Task Manager ، برگه App history را انتخاب کنید. در آنجا دو ستون Network و Metered network مربوط به مصرف داده را پیدا خواهید کرد.
اطلاعات بسیار عالی در Task Manager است که در تصویر بالا مشاهده می کنید. تمام برنامه هایی که مشاهده می کنید یا برنامه های اصلی Windows یا برنامه های Windows Store هستند. با کمال تعجب ، Task Manager میزان استفاده از داده ها را برای برنامه های قدیمی ویندوز و برنامه های معمولی نمایش نمی دهد.
در واقع اگر برنامه ها را بر اساس نام در Task Manager مرتب کنیم و با لیست Usage Network ، در منوی network settings مقایسه کنیم ، خواهید دید که Chrome در لیست Usage Network ظاهر می شود و در لیست Task Manager این برنامه وجود ندارد. این که چرا داده هایی که در هر دو لیست وجود دارد یکسان نیست یک رمز و راز است
به این ترتیب اگر می خواهید تصویر کاملی از میزان استفاده داده در رایانه خود داشته باشید ، به اطلاعات موجود در بخش network settings اعتماد کنید. به Settings -> Network & Internet بروید. استفاده از داده ها ، در قسمت بالا سمت چپ Data usage را انتخاب کنید.
در اینجا یک مرور کلی از ۳۰ روز گذشته را مشاهده خواهید کرد. نمودار دایره ای به شما داده های استفاده شده در اتصال های مختلف به اینترنت را نشان می دهد.
می توانید با کلیک کردن روی پیوند کوچک در زیر نمودار جزئیات استفاده از شبکه را ببینید ، می توانید عمیق تر کاوش کرده و یک نمای جزیی تر را نیز دریافت کنید.
در اینجا مصرف داده ها در برنامه های خارج از Windows Store که شامل اکثر برنامه هایی است که بیشتر مردم از آن استفاده می کنند را پیدا می کنیم. به عنوان مثال برنامه Chrome درلیست Task Manager وجود ندارد ولی همانطور که انتظار می رود ، درلیست بالا نشان داده می شود.
 
بالا