آموزش آپدیت ویندوز 10

  • شروع کننده موضوع Farzad
  • تاریخ شروع
افزایش فالوور اینستاگرام

Farzad

Member
چگونه ویندوز 10 را آپدیت کنیم ؟
هنگامی که صحبت از آپدیت‌های ویندوز می‎شود کلافه می‌شویم که باز هم باید چند دقیقه و یا حتی چند ساعت منتظر بمانید که این کار انجام شود و یا این که باید با حجم اینترنت خود خداحافظی کنید چرا که آپدیت‌های بزرگ احتمالا چند گیگ اینترنت مصرف می‌کنند. اما آپدیت در ویندوز و سایر سیستم عامل‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از آنجایی که بخش قابل توجهی از کارهای روزمره خود خصوصا کارهای بانکی و حساس را با استفاده از لپتاپ یا سیستم دسکتاپ خود انجام می‌دهیم، در نتیجه طبیعی است که وجود نقاطی جهت نفوذ در سیستم بسیار خطرناک باشد. آپدیت‌های ویندوز هم دقیقا به همین منظور انجام می‎شوند. با هر آپدیت بخشی از آسیب‌پذیری‌ها رفع خواهد شد و البته امکانات بیشتر هم افزوده می‌شود. با این نوشته همراه باشید تا یاد بگیریم چگونه ویندوز 10 را آپدیت کنیم.

چرا باید ویندوز 10 را آپدیت کنیم؟
ویندوز 10 را مانند یک خدمت یا سرویس در نظر بگیرید که در هر مرحله از بروزرسانی امکاناتی به آن افزوده خواهد شد و تعدادی از نقاط ضعف و مشکلاتش برطرف می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید ویندوز 10 را آپدیت کنید این است که با انجام این کار سرعت لپتاپ یا دسکتاپ شما افزایش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. بخش‌های زیادی از عملکردهای ناقص ویندوز حل شده و بازدهی بهتری از سیستم خود خواهید دید.
از آنجایی که نرم‌افزارهای مختلف در سراسر جهان که از شهرت زیادی برخوردارند در بازه‌های زمانی کوتاه آپدیت می‌شوند، ویندوز هم برای سازگاری با این نرم افزار‌ها نیاز دارد که تعدادی قابلیت را به خود بیافزاید. انجام این کار سبب می‌شود تا میزان بازدهی این نرم‌افزارها در ویندوز هم افزایش پیدا کند.
اما مهم‌ترین آپدیت‌ها مربوط به نرم افزار Windows Defender در ویندوز 10 است که با هر بار آپدیت بخش قابل توجهی از آن بروزرسانی شده و بانک‌های اطلاعاتی آن از نو بررسی می‌شوند. ویروس‌ها، تروجان‌ها، کرم‌ها و دیگر بدافزارها منتظر موقعیت هستند تا از ضعف نرم‌افزارهای ویروس‌یاب استفاده کرده و به سیستم شما حمله کنند. شما با انجام آپدیت به موقع می‌توانید از چنین خطراتی جلوگیری کنید.

چگونه ویندوز 10 را بروزرسانی کنیم؟
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ویندوز 10 نسبت به نیاکان خود این است که به در بک گراند سیستم و بدون این که شما متوجه شوید اقدام به دانلود آپدیت‌ها می‌کند و در زمان خاموش یا روشن کردن سیستم تغییرات را اعمال می‌کند یا در صورت نیاز از شما درخواست خواهد کرد که سیستم خود را ری‌استارت کنید. نکته این این است که خوشبختانه تنظیمات مربوط به آپدیت شدن در ویندوز 10 هم قابل ویرایش است. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:
دکمه‌ی استارت را بزنید و عبارت setting را سرچ کرده و آن را باز کنید. همچنین می‌توانید با کلیک راست کردن روی دکمه‌ی استارت setting را انتخاب کرده و وارد آن شوید.
در بین گزینه‌ها Update and Security را انتخاب کنید.
از پانل سمت چپ گزینه‌ی Windows Update را بزنید.
حالا از سمت راست روی دکمه‌ی Check for updates را بزنید. اگر آپدیت جدیدی برای ویندوز نیامده باشد، در آن صورت نیازی نیست که کاری انجام دهید و این پیغام از سوی مایکروسافت برای شما نمایش داده می‎شود. در غیر این صورت دکمه‌ای تحت عنوان Download برای شما به نمایش در‌می‌آید. برای دانلود شدن فایل‌های مربوط به آپدیت باید کمی صبر کنید و بعد از دانلود آن‌ها نصب خواهند شد.
تنظیم زمان ری‎‌استارت شدن ویندوز بعد از بروزرسانی
گفتیم که ویندوز برای اعمال بروزرسانی‌های خود، سیستم را ری‌استارت می‌کند. بارها پیش آمده که مشغول انجام یک کار مهم بوده‌ایم و ویندوز ما را اجبار کرده است که اقدام به ری‎استارت کردن سیستم خود کنیم. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است ساعاتی که با سیستم کار می‌کنیم را برای ویندوز مشخص کنیم. اما چگونه؟
در همین پنجره گزینه‌ای در پایین وجود دارد که change active hours نام دارد. اگر روی این گزینه بزنید یک باکس برای شما به نمایش در خواهد آمد که از شما می‌خواهد ساعاتی که به احتمال زیاد در حال کار با سیستم خود هستید را مشخص کنید. وقتی این زمان را برای ویندوز مشخص کنید دیگر سیستمتان در حین کار ری‌‎استارت نخواهد شد.
امکانات پیشرفته‌ی آپدیت ویندوز 10
در پایین صفحه‌ی مذکور گزینه‌ای به نام Advanced options وجود دارد. هنگامی که وارد این قسمت شوید امکانات زیادی در اختیار خواهید داشت. برای مثال می‌توانید موارد زیر را تعیین کنید:
دریافت آپدیت برای سایر دستگاه‌های مایکروسافت بعد از این که ویندوز خود را بروزرسانی کردید (باید با یک حساب مایکروسافت وارد همه‌ی این دستگاه‌ها شده باشید).
دانلود آپدیت‌ها از شبکه‌های اینترنت حجمی مانند اینترنت موبایل.
نمایش دادن یک یادآور زمانی که به زودی سیستم شما ری‎استارت می‎شود.
توقف آپدیت شدن به صورت موقت که حدود 35 روز است.
استفاده از قابلیت Delivery Optimization برای مصرف حجم کمتر در هر بروزرسانی
اگر از چند سیستم کامپیوتری در خانه یا محل کار خود استفاده می‌کنید و این سیستم‌ها تحت یک شبکه هستند می‌توانید کاری کنید که یکی از سیستم‌ها اقدام به دانلود آپدیت‌ها کرده و آن را با بقیه‌ی سیستم‌ها به اشتراک بگذارد تا نیازی به دانلود چندباره‌ی فایل‌ها نباشد. برای این کار در پنجره‌ی مربوط به Advanced options گزینه‌ای به نام Delivery Optimization وجود دارد. با استفاده از این قابلیت بروزرسانی‌های دریافت شده میان تمام کامپیوترها به اشتراک گذاشته می‎شود تا هم در مصرف حجم صرفه‌جویی شود و هم این که انجام این کار با سرعت بالاتری انجام شود. هنگامی که وارد این بخش می‎شوید با دو گزینه مواجه خواهید شد.
گزینه‌ی اول Allow downloads from other PCs به این معنی است که به سیستم خود اجازه بدهید که فایل‌های مربوط به آپدیت را از سایر سیستم‌ها دانلود کند یا نه.
گزینه‌ی دوم PCs on my local network باعث می‎شود که فایل‌های دانلودی فقط از شبکه‌ی محلی ( سیستم‌هایی که فقط در شبکه‌ی شما درخانه یا محل کار هستند) انجام شود.
گزینه‎ی سوم PCs on my local network and PCs on the Internet باعث می‎شود که فایل‌ها هم از شبکه‌ی داخلی و هم از شبکه‌ی اینترنت دانلود شوند. این گزینه چیزی شبیه به اشتراک فایل با استفاده از تورنت است.
 
بالا