نحوه فعال کردن و غیر فعال کردن حالت شب اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام

ek3nk4r

New member
اگر از افرادی هستید که شب ها بیدار می مانند و از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند حتما این موضوع برای شما هم اتفاق افتاده که چشمان شما از سفیدی صفحه اذیت شده برای حل این مشکل در اندروید های بالاتر حالت شب یا دارک مود موجود می باشد که می توانید از منو به صورت دستی یا به صورت زمان بندی شده فعال کنید. در این حالت اکثر برنامه ها به پیروی از سیستم اندروید به صورت اتوماتیک به حالت شب تغییر پیدا می کنند ولی در اینستاگرام به این صورت نمی باشد. برای فعال کردن حالت شب با ما همراه باشید.





حالت تاریک اینستاگرام اندروید​

استفاده طولانی مدت و شبانه روزی از این شبکه اجتماعی نیاز به فعال سازی dark mode اینستاگرام را برای کاربران دو چندان کرده است. اجرای اینستاگرام در حالت تاریک dark mode میزان مصرف باتری را کاهش می دهد. علاوه بر این تم مشکی اینستاگرام برای مطالعه متون اینستاگرام در شب راحت تر است و آسیب کمتری نسبت به تم سفید به چشم ها وارد می کند. از طرفی اعلام شده قابلیت تم مشکی اینستاگرام در حال حاضر روی نسخه های ios 13 و اندروید 10 به بالا فعال شده و در دسترس است. کسانی که ناراحتی چشمی دارند می توانند حالت شب اینستا را برای گوشی خود فعال کنند.

چگونه تم اینستا را سیاه کنیم


چگونه dark mode اینستاگرام را فعال کنیم؟​

در حال حاضر قابلیت حالت شب اینستاگرام به صورت مستقل ارائه نمی شود و برای فعال سازی این قابلیت اینستاگرام نیاز به استفاده از گوشی های اندروید 10 به بالا خواهید داشت. بنابراین در صورتی که گوشی مورد استفاده شما قدیمی تر است نمی توانید حالت شب اینستا را برای گوشی خود فعال نمایید. مگر اینکه اینستاگرام در آپدیت های بعدی قابلیت حالت تاریک را به صورت مستقل ارائه دهد و یا اینکه این قابلیت به نسخه های قدیمی تر اندروید هم انتقال داده شود. به منظور فعال سازی قابلیت Dark Mode اینستاگرام در نسخه های قدیمی تر می توانید از برنامه های جانبی استفاده کنید.

  1. به منظور فعال سازی حالت تاریک اینستاگرام ابتدا مطمئن شوید نسخه اندروید تلفن شما 10 به بالاست.
  2. از آنجا که قابلیت دارک مود اینستاگرام در نسخه های قبلی وجود ندارد لازم است قبل از هر چیز اپلیکییشن اینستاگرام خود را به آخرین نسخه بروزسانی کنید. (برای انجام این کار به گوگل پلی بروید و آخرین نسخه اینستاگرام را دانلود و روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید.)
  3. اکنون برای فعال سازی تم مشکی اینستاگرام باید گوشی خود را به حالت شب در آورید. به بخش settings (تنظیمات) گوشی تلفن خود بروید و گزینه Display را انتخاب کنید.
    فعال سازی حالت تاریک اینستاگرام

    نکته مهم:
    با توجه به اینکه قابلیت حالت شب اینستاگرام هم اکنون به صورت غیر مستقل و کاملا وابسته به سیستم عامل گوشی عمل می کند اگر گوشی شما قابلیت فعال کردن حالت شب را نداشته باشد نمی توانید حالت شب اینستا را هم فعال کنید.
  4. اکنون گزینه Dark Mode را انتخاب کنید.
    تم مشکی اینستاگرام اندروید
  5. در صفحه نمایش داده شده گزینه مقابل Turn on now را فعال نمایید.
    چگونه تم اینستا را سیاه کنیم
با انجام این مراحل حالت شب گوشی تلفن همراه شما فعال می شود. حال وقتی به اینستاگرام مراجعه می کنید مشاهده خواهید کرد که تم مشکی اینستاگرام اندروید شما فعال شده است. حالا فرض کنیم نسخه سیستم عامل اندروید شما قدیمی است. در چنین شرایطی چطور می توان حالت دارک مورد اینستاگرام را فعال کرد؟ در ادامه به بررسی این چالش می پردازیم.

فعال سازی حالت شب اینستا در اندروید های قدیمی با Gb insta​

فعال سازی تم مشکی اینستا با gbinsta

Gb insta نسخه تغییر یافته اینستاگرام است که در اختیار کاربران قرار گرفته و جایگزین نسخه اصلی محسوب می شود. این برنامه امکانات و ابزارهای بیشتری را نسبت به نسخه اصلی در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

نکته مهم: توجه داشته باشید استفاده از برنامه های جانبی ممکن است امنیت اکانت شما را به خطر بیندازد. بنابراین تا حد امکان از برنامه های جانبی استفاده نکنید.
  1. Gb insta را دانلود و نصب نمایید و با اطلاعات اکانت خود لاگین کنید.
  2. در صفحه پروفایل کاربری خود با لمس آیکن چرخ دنده به بخش تنظیمات بروید.
    فعال سازی تم مشکی اینستاگرام
  3. در بخش Themes گزینه Download Theme را انتخاب نمایید.
    چگونه حالت تاریک اینستاگرام را فعال کنیم؟
  4. در پنجره ظاهر شده روی گزینه Allow ضربه بزنید.
    چگونه تم اینستاگرام را سیاه کنیم
  5. اکنون تم مشکی یا همان Dark Mode را انتخاب و روی گزینه ok ضربه بزنید.
تذکر: در صورتی که از طریق این برنامه موفق به فعال سازی تم مشکی اینستاگرام نشدید از دیگر روش های معرفی شده برای تغییر تم اپلیکیشن اینستاگرام خود استفاده نمایید.
حالت شب اینستاگرام چگونه فعال می شود؟


فعال سازی حالت شب اینستاگرام با برنامه Dark Mode​

فعال سازی حالت شب اینستا با برنامه dark mode

اپلیکیشن Dark Mode یکی دیگر از اپلیکیشن های جانبی است که به منظور فعال سازی تم مشکی اینستاگرام می توانید از آن استفاده نمایید. مزیت مهمی که این برنامه نسبت به دیگر روش ها دارد این است که امکان نصب و فعال سازی روی نسخه های قدیمی تر اندروید را فراهم می کند. علاوه بر این از آنجا که برای فعال سازی حالت شب اینستا در Dark Mode نیاز به ورود اطلاعات حساب کاربری تان را ندارید امنیت اکانت شما را حفظ می کند. تنها با انجام چند مرحله ساده زیر می توانید تم مشکی اینستاگرام را برای برنامه اینستاگرام خود فعال نمایید:

  1. برنامه Dark Mode را از گوگل پلی دانلود و نصب نمایید. (این برنامه در حالت پیش فرض روی حالت روز Day Mode فعال است.)
    حالت شب اینستاگرام چگونه فعال میشود
  2. اپلیکیشن دارک مود را باز کنید و گزینه Night Mode را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه صفحه سیاه می شود.
    نکته: شما می توانید گزینه Auto را فعال نمایید. در این صورت حالت روز و شب به صورت خودکار در زمان خود فعال می شوند.
    فعال سازی حالت تاریک اینستاگرام
  3. اکنون اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کنید. همانطور که مشاهده می کنید تم مشکی اینستاگرام شما فعال شده است.
    حالت تاریک اینستاگرام اندروید
نکته مهم: برای استفاده از این برنامه نیاز به لاگین به حساب کاربری تان نخواهید داشت.
در این مطلب نحوه فعال سازی حالت شب اینستاگرام را به شما آموزش دادیم. حالت شب اینستاگرام به کسانی که از اینستاگرام در طول شب استفاده می کنند و یا به دنبال روشی برای کاهش مصرف باتری گوشی تلفن خود در مدت زمان استفاده هستند پیشنهاد می شود. نظر شما در مورد حالت شب اینستاگرام چیست؟ شما چه روش های دیگری برای فعالسازی حالت شب اینستاگرام می شناسید؟ نظرات و دیدگاه های خود ثبت نمایید. چنانچه این مطلب برای شما مفید بود لینک آن را برای دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.
 
بالا