اگر کامپیوتر یا لپ تاب روشن نشد چه کنیم؟

  • شروع کننده موضوع Farzad
  • تاریخ شروع
افزایش فالوور اینستاگرام

Farzad

Member
اگر کامپيوتر يا لپ تاپ بعد از فشار دادن دکمه مخصوص روشن کردن، بالا نیامد و بوت و روشن نشد توجه کنيد کابل برق به آن متصل هست، اگر لپتاپ است شارژر را به آن وصل کنيد و قسمت باتري را چک کنيد تا مطمئن شويد بسته است. اگر اين مشکل در کامپيوتر روميزي رخ داده است از سالم بودن کابل ۱۰۰% مطمئن شويد سپس در کيس را باز کنيد و کابل برق پاور را از مين بورد جدا کنيد. ولي اين را هم به خاطر داشته باشيد اگر کامپيوتر شما گارانتي دارد هرگز آن را باز نکنيد و در اولين فرصت به فروشگاهي که کامپيوتر شما را گارانتي نموده مراجعه کنيد. اين کابل حدود ۲۰ تا ۲۴ پايه دارد با رنگهاي مختلف ، يک سيم سياه را انتخاب و با سيم سبز بهم وصل کنيد اگر فن پاور روش شد پس پاور هم سالم است.
وقتي از سالم بودن کابل برق و پاور مطمئن شديد به سراغ بايوس در مين بورد برويد. به دنبال جامپري به نام clear cmos بگرديد که ۲ تا ۳ پايه است به وسيله نوک پيچ گوشتي يک بار به جامپر اتصال بدهيد و امتحان کنيد که کامپيوتر روشن ميشود يا خير؟
سپس دوباره کامپيوترتان یا لپ تاپ تان را امتحان کنيد، اگر اين مرحله کار نکرد بهتر است تمام قطعات بر روي مين بورد را خارج کنيد مثل سي پي يو ، دي وي دي ، رم ، هارد ، کارت صدا و غيره البته بجز کابل هاي برق و ديتا و کارت گرافيک را امتحان کنيد،اگر کامپيوتر روشن شد قطعاتي که خارج کرديد يک به يک وصل ميکنيم و امتحان مي کنيد تا وقتي که قطعه معيوب را پيدا کنيد و البته اگر مشکل باقي بود تعمير آن را به يک تعمير گاه بسپاريد.
 
بالا